Gorillasports.cz

Zacvičte si s kettlebellem

09.06.2021

0

Zacvičte si s kettlebellem

Kettlebell, neboli ta podivná činka s uchem, na kterou zpočátku mnozí pohlíželi s nedůvěrou, si právem získala příznivce po celém světě. S trochou nadsázky lze říct, že s kettlebellem vymyslíte tolik různých cviků na procvičení svalů celého těla, že nebudete potřebovat jiné posilovací zařízení. HIIT, Crossfit, Tabata – kettlebell využijete při každém cvičení.

Proč cvičit s kettlebellem

Činka kettlebell je jako stvořená pro nejrůznější přítahy, švihy a nadhozy. Pro svoji univerzálnost se hodí pro cvičení doma, venku, i na cestách. Mohou s ní cvičit muži, stejně jako ženy a děti. Obtížnost cviku závisí především na zvolené hmotnosti kettlebellu a na počtu opakování.Gorilla Sports kettlebell činka, vinylová, černá, 20 kg

5 výhod kettlebellu

1. Umožňuje větší rozsah pohybu než běžná činka.
2. Zapojuje do cvičení více svalových skupin.
3. Díky svému tvaru má kettlebell přesunuté těžiště, čímž se zvyšuje účinnost cvičení.
4. Váha činky nepůsobí rovnoměrně, dochází k neustálému zpevnění a uvolnění svalů, čímž je trénována síla statická i výbušná.
5. Oproti cvikům bez zátěže kettlebell dostatečně procvičí velké svalové skupiny.

3 cviky s kettlebellem

Předpokladem pro správné a účinné cvičení je výběr vhodné hmotnosti kettlebellu. Muži mohou začít na 12 až 16 kilogramech pro obouruční činku, respektive 8 kilogramech pro jednoruční činky. Ženy si zvolí podle své kondice obouruční činku o hmotnosti 6 až 8 kilogramů nebo dvě jednoruční činky s hmotností 3 – 4 kilogramy.Gorilla Sports kettlebell činka, pogumovaný povrch, 12 kg

Švih (swing)

Procvičí svaly zad a nohou. Činku držíme ve svěšených rukách mezi nohama, v mírném předklonu, ale s rovnými zády. Narovnáme nohy a ruce s kettlebellem předpažíme. Poté činka kontrolovaně klesá opět k zemi.

Trh (snatch)

Pro jeho provedení je potřeba velká síla, není proto obvykle vhodný pro začátečníky. Nohy jsou rozkročené, váha spočívá na patách. Činku držíme v jedné ruce, zhoupneme ji směrem vzad a poté ji švihem zvedneme v natažené ruce nad hlavu.

Mrtvý tah (deadlift)

Procvičuje téměř celé tělo, ale klíčová je zde správná technika. Skvělou průpravou pro zvládnutí mrtvého tahu jsou swingy a snatche. Ve stoji rozkročném uchopíme kettlebell oběma rukama. Záda jsou rovná a ramena stažená. Lehce pokrčíme kolena, čímž se dostaneme do spodní polohy, pánev směřuje vzad. Pomocí svalů stehen a hýždí se vzpřímíme opět do výchozí polohy.

 

Pořiďte si ten správný kettlebell pro Vaše domácí cvičení!

Zpět do blogu

Diskuze k článku (0)

Vaše jméno
Zadejte Vaše jméno
Kontaktní e-mail
Zadejte Váš e-mail
Vaše zpráva
Zadejte Vaší zprávu
Údaje označené * jsou povinné
Načítání