Gorillasports.cz

Novoroční předsevzetí? Jdi na to správně!

05.01.2024

0

Novoroční předsevzetí? Jdi na to správně!

Každý z nás si slibuje, že od Nového roku začne pravidelně cvičit, vyzkouší nějaký nový sport, ozdraví jídelníček, zkrátka že bude konečně žít trochu zdravě. Proč takové předsevzetí vydrží stěží do února a jak proti tomu bojovat?

Aby Tvoje předsevzetí vydrželo ...

MAXXUS RunMAXX 9.1 Běžecký pás se skládací plochou

Nejdříve trochu optimismu. Přestože je všeobecně známo, že novoroční předsevzetí nemívá dlouhého trvání, statistiky hovoří jinak. Podle nich má závazek ze Silvestra či z Nového roku až 10x vyšší šanci na dlouhodobé dodržování než předsevzetí z jiného období roku. To už je slušná naděje na úspěch, co říkáš?

Teď ta špatná zpráva. Sebezdravější návyk Ti nevydrží, pokud mu trochu nepomůžeš. Nezbytností je proto plán, a především správný postup při vytváření Tvého zdravějšího životního stylu.

... potřebuješ přesný plán!


1. Buď konkrétní! A vše si podrobně zapiš. Místo vágního „Zhubnu" si do svého seznamu poznamenej „Do Velikonoc budu vážit o 5 kg méně". Místo „Budu cvičit" je nejlepší si rovnou poznamenat „Fitko každé úterý a čtvrtek od 17.00 h" apod.Gorilla Sports Set činek na aerobic v kufříku, 12 kg

2. Pozitivně se motivuj! Pokud je Tvým plánem běhat na běžeckém pásu nebo venku, měj neustále na očích svoje běžecké boty, pohodlné legíny, nová běžecká sluchátka (Vánoce sice skončily, ale proč si neudělat radost i po nich). Jestliže chceš přestat jíst sladké nebo pít alkohol, tak nic takového domů jednoduše nekupuj. Místo čokolád se zásob ovocem a místo lahve vína si dopřej novou sportovní lahev nebo filtrační konvici. Možná konečně nastal ten pravý čas vyčlenit si doma celou místnost či jeden kout a zařídit si v něm domácí posilovnu.

3. Sepiš si své staré návyky! Do druhého sloupce uveď své nové návyky, které je v ideálním případě nahradí a do třetího sloupce benefity, které tím získáš. Místo pasivního sledování televize si třeba můžeš dát závazek, že u filmu rozbalíš cvičební podložku nebo vytáhneš činku a nejméně do prvních reklam se budeš věnovat své fyzické kondici. Časem si z toho vytvoříš návyk a bude to pro Tebe čím dál snazší.Gorilla Sports Podložka na jógu, 190 x 100 cm, modrá

4. Nesnaž se ztrhat! Zvláště tehdy, když jsi několik let sportu moc nedal. Začni zvolna, třeba novoročními procházkami. Jakmile se zlepší Tvoje kondice, můžeš zrychlit a postupně přejít k běhu. Oblíbeným cviky na doma často zahrnují plank nebo dřepy. U nich můžeš krásně pozorovat, jak se Tvoje nevalná fyzická kondice mění a každý den či každý týden si trochu přidat. Hlavně nepřepal začátek!

5. Počítej i s neúspěchy! Člověk není robot. Je naprosto normální, že se někdy necháš zlákat na pivo místo lekce s Tvým trenérem. Důležité je si tuto „odměnu" umět užít a co nejdříve se zase vrátit ke svým novým zdravějším návykům.

 

Přejeme Ti šťastný a zdravý nový rok!

Zpět do blogu

Diskuze k článku (0)

Vaše jméno
Zadejte Vaše jméno
Kontaktní e-mail
Zadejte Váš e-mail
Vaše zpráva
Zadejte Vaší zprávu
Údaje označené * jsou povinné
Načítání
Načítám...